-
EV'nAR: Handleiding
EV'nAR is een AR-tool die je kan gebruiken op de Microsoft Hololens, smartphone en tablet. Met behulp van deze app kan de leerling via augmented reality kennis maken met een elektrisch voertuig en een waterstofvoertuig.
Downloadbaar lesmateriaal -
Starten met VR in de klas: Infobundel
Deze bundel richt zich tot scholen die aan de slag willen gaan met Virtual Reality (VR) en meer specifiek met assemblagetaken in Virtual Reality. Je leest er o.a. over de geschiedenis van Virtual Reality en krijgt heel wat …
Downloadbaar lesmateriaal (8)Leerkracht -
App Inventor: Praktijkvoorbeelden
Een syllabus van ruim veertig pagina's om met App Inventor aan de slag te gaan.
Met een aantal praktijkvoorbeelden, die leerlingen kunnen aansporen om zelf te programmeren.Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht -
Stappenplan en correctiesleutel bij Blockly Games
Op de website Blockly Games leer je stap voor stap programmeren.
In dit leermiddel vind je een stappenplan en correctiesleutels bij de spelletjes :
- doolhof,
- vogel,
- schildpad,
- film.
- muziek.
Downloadbaar lesmateriaal (16)Leerkracht -
Nettiquette - Explobots
Nettiquette is een samenvoeging van de woorden netwerk en etiquette. Het zijn normen met betrekking tot het gedrag op het internet en alles wat daarbij hoort zoals het gebruik van smartphone, e-mail, sociale media...
In dit document worden 31 van …
Downloadbaar lesmateriaal (47) -
SQUEEZE: Een serious game over online identiteit
SQUEEZE is een methode van JES vzw over online identiteit met een vaste duur van 100 minuten. Concreet testen tieners individueel het prototype van het nieuwe online-platform Squeeze op tablets of laptops uit, om …
Downloadbaar lesmateriaal (8) -
Digitale activiteiten in het STEM-onderwijs: Taccle 2
TACCLE2 is een gids waarmee je je lessen kan verrijken en leren in je klas kan bevorderen. Het boek bevat zo’n honderd ICT-ideeën die zowel in wiskunde, wetenschappen en techniek kunnen worden gebruikt. Naast gedetailleerde …
Downloadbaar lesmateriaal (9)Ander -
First Lego League als onderwijsprogramma: Informatie
First Lego League is een wedstrijd waaraan je met je leerlingen kan deelnemen. Jongeren tussen 9 en 14 jaar worden uitgedaagd om de maatschappelijke rol van techniek en technologie te onderzoeken. Dit aan de hand van verschillende opdrachten …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Sm@rtbib inspiratiebundel
Sm@rtbib is ...
... een spel, ontwikkeld door het Streekgericht Bibliotheekbeleid Brussel i.s.m. vzw Mediaraven, om jongeren in schoolverband (en vrije tijd) de diverse tools van de Brusselse openbare bibliotheken te tonen. De cultureel-educatieve …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, Administratief personeel -
Geïntegreerde ICT-opdrachten: Cursus
ICT wordt geïntegreerd in alle leerdomeinen. Bij het samenstellen van deze handleiding werd rekening gehouden met de ICT-diamant. Op die manier zorgen deze opdrachten ervoor dat alle eindtermen in de loop van het schooljaar aan bod komen. …
Downloadbaar lesmateriaal (64)Leerkracht, ICT-coördinator -
Leerlingenhandleiding Blogger
Dit stappenplan leert leerlingen hoe ze:
- een bericht kunnen plaatsen via Blogger;
- een afbeelding uit Microsoft PowerPoint toevoegen aan het blog;
- blogberichten opslaan in plaats van publiceren;
- bewaarde berichten bewerken en publiceren.
Downloadbaar lesmateriaal (10)School/onderwijs -
Afbeeldingen vectoriseren voor CAD
Indien je een afbeelding of scan wil gebruiken in een CAD-programma moet je enkele stappen doorlopen.
Deze handleiding legt dit stap voor stap uit voor het gebruik in Autocad.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht