-
Please, Touch The Artwork 2: Zoek- en vindavontuur in iconische schilderijen van James Ensor
Waar is Wally ontmoet moderne kunst in dit gezellige zoek-en-vind-avontuur.
Je bent een in pak gestoken, kunstminnend skelet, onlangs opgestaan uit het graf, met het vermogen om in en door schilderijen te reizen. Met deze vaardigheid …
App of softwareNieuwOrganisatie, firma, vzw -
Kunstbabbelkaarten: In gesprek gaan aan de hand van kunst
Onze kunstbabbelkaarten nodigen je uit om met je klasgroep in gesprek te gaan aan de hand van een selectie werken uit de collectie van het MSK.
Samen kan je het hebben over alledaagse onderwerpen zoals kledij, hobby’s, feest, vakantie, de …Downloadbaar lesmateriaal (4) -
Fractio Quest: Breuken leren in een tweede taal
Binnen het Erasmus+ project 'gamifying CLIL within mathematics' werd een set van digitaal game-based materiaal ontwikkeld om het onderwijs en leren van breuken in een tweede taal te ondersteunen en stimuleren.
De hoofdfocus ligt op de gratis app …
App of softwareLeerkracht -
Virtual Reality in de klas: Toepassingen en voorbeelden
Uitgebreide lijst met links naar verschillende virtualrealityapplicaties voor technische en algemene vakken. Je krijgt voorbeelden van VR voor volgende vakken:
- auto,
- hout en bouw,
- elektriciteit en centrale verwarming,
- STEM,
- wiskunde, …
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht -
GeoEnzo WEB: Digibordtool
GeoEnZo WEB is een merkonafhankelijke webapplicatie voor digitale schoolborden.
GeoEnZo is eenvoudig in gebruik en bevat al het benodigde gereedschap voor dagelijks gebruik in de wiskundeles.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
De Panne en de Eerste Wereldoorlog: Wandel- en fietskaart
Doordat De Panne zich in onbezet gebied achter de IJzer bevond, nam het tijdens de Eerste Wereldoorlog een unieke en prominente plaats in. Naar aanleiding van de herdenking van 100 jaar Groote Oorlog werden de belangrijkste gebeurtenissen, …
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Dam 2.2: Damspel
Dammen wordt gespeeld op de donkere velden van het bord, te beginnen met 20 witte en 20 zwarte schijven.
De spelers zetten om de beurt, wit begint. Wie niet meer kan zetten, verliest. Spelers kunnen remise overeenkomen, ook zijn er enkele remise …
App of softwareLeerkracht, Directie, … -
Sketchometry: Wiskundig tekenen
Deze software biedt mogelijkheden tot visualiseren die je niet kan realiseren op papier of op bord. Hiermee moedig je een actieve, ontdekkende benadering tot wiskundig denken aan. De software kan zowel thuis als op school worden gebruikt. Hiervoor …
App of softwareLeerkracht, Directie