-
Veiligheid aan de machine: InnoVET-project
Het project Veiligheid aan de Machine werd gerealiseerd in het kader van de projectoproep van InnoVET voor het academische jaar 2022-2023.
Richtpunt Campus Hamme heeft dit innovatieve project geïnitieerd en richt zich op het verbeteren van …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, Ander -
SprintPlus: Oefenboekjes
Met deze oefenboekjes kan je de verschillende functionaliteiten van SprintPlus 3 (Windows) en sprintplus.online (webapp) inoefenen.
Downloadbaar lesmateriaal (31) -
Code Week: Sjabloon voor deelnemerscertificaat
Neem je deel aan de EU Code Week door in jouw klas of op school een programmeeractiviteit te organiseren? Dan kan je aan jouw leerlingen of collega's een deelnemerscertificaat uitreiken dat bewijst dat ze computationele denkvaardigheden …
Downloadbaar lesmateriaal -
Hoe artificieel intelligent mag jouw omgeving worden?: Poster
Deze posterreeks kan je gebruiken om met je klas na te denken over de mogelijkheden van artificiële intelligentie in een klas, thuis, op straat, of in een zorginstelling.
Duid op de poster aan wat wel geautomatiseerd kan worden, én …
Downloadbaar lesmateriaal -
Educatieve robotica en programmeren: Workshops
Nooby.tech biedt STEM, educatieve robotica en programmeerworkshops aan voor kinderen van de kleuterschool tot de middelbare school. We brengen alles mee wat nodig is en zorgen voor leuke en spannende lessen. Het programma wordt aangepast aan …
Nascholing of activiteit -
Op schattenjacht: Lesidee
Via geocaching gaan de leerlingen op speelse wijze op zoek naar diverse soorten onroerend erfgoed zoals gebouwen, rivieren, markeringstekens. Ze leren werken met een gps.
Downloadbaar lesmateriaal (4) -
Historisch kaartmateriaal: Lesidee
Lesidee Historisch kaartmateriaal rond het thema Ontdek onroerend erfgoed in je schoolbuurt.
Met historische kaarten gaan de leerlingen aan de slag in het omgevingsonderwijs. Door ze te vergelijken met hedendaagse kaarten, krijgen ze inzicht …
Downloadbaar lesmateriaal (4) -
Muizen vangen: Spel maken met Scratch
Dit boekje zet je op weg bij het programmeren met Scratch. Met deze opdracht moet de kat muizen vangen. Het is een techniek die in heel wat andere spelletjes gebruikt kan worden.
Downloadbaar lesmateriaal (27)Leerkracht -
Tinkercad: Didactische fiche
Deze didactische fiche met verwijzingen naar leerplannen en eindtermen toont je hoe je als beginner aan de slag kan met Tinkercad. Tinkercad is een eenvoudige online applicatie om 3D CAD-ontwerpen te maken.
De fiche wordt gebruikt in de …
Downloadbaar lesmateriaal (16)