-
Odd One Out: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening zoek je de afbeelding die gegenereerd is door AI.
Tussen de kunstwerken zit een afbeelding verborgen die door AI gegeneerd is. Vind de vreemde eend in de bijt in een race tegen de klok. Je hebt 4 kansen voordat het …Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Astro Pi: Jouw code in het Ruimtestation
De European Astro Pi Challenge biedt je leerlingen de mogelijkheid om wetenschappelijk onderzoek in de ruimte uit te voeren door computerprogramma's te schrijven die draaien op Raspberry Pi-computers aan boord van het International Space Station.
Downloadbaar lesmateriaal -
Redesign Whatsapp: Lesidee
Bij deze opdracht leren leerlingen werken met drie verschillende programma's van Adobe (Photoshop, Illustrator en XD) en laten ze zien wat ze hiermee kunnen doen. Dit doen ze door een redesign te maken van de app WhatsApp. De verschillende wireframes …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
The Plastic Design Collection: Lespakket
In deze handleiding vind je de nodige informatie en tools om een bezoek aan het Design Museum Brussels voor te bereiden en naderhand verder uit te werken.
Downloadbaar lesmateriaal -
De negentiende eeuwse klassenmaatschappij: Lespakket
Via de schilder- en beeldhouwkunst van de tweede helft van de negentiende eeuw vangen we binnen dit lespakket een glimp op van het leven in die periode. Zowel de wereld van gedistingeerde dames en heren als de wereld van mijnwerkers en …
Downloadbaar lesmateriaal -
What Came first?: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening moet je telkens kiezen tussen twee elementen (een persoon, een ontdekking, een mijlpaal in de kunstwereld, een gebouw, een kunstwerk ... ) om zo te bepalen welk van de twee elementen het oudste is of al het …
Interactieve oefeningLeerkracht -
CoderDojo Champions’ Handboek: Hoe organiseer je een dojo?
In deze handleiding wordt uitgelegd wat een dojo is en krijg je praktische tips voor het organiseren van een dojo.
Je vindt er ook een lijst van websites, apps of software waarmee je kan leren programmeren.
Downloadbaar lesmateriaal -
In- en uitvoerapparaten: Lesvoorbereiding
Lesvoorbereiding voor een microles over de belangrijkste in- en uitvoerapparaten die bij de computer horen:
- toetsenbord,
- muis,
- printer,
- beeldscherm,
- USB-stick.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, Directie, … -
Think before you post: Lespakket
Think before you post! refereert zowel naar het beschermen van je persoonlijke gegevens als naar het voorkomen van cyberpesten. Je zal merken dat bij elke methodiek het gesprek en de uitwisseling centraal staan. Door samen te werken en te …
Downloadbaar lesmateriaal (10) -
Gamen en gameverslaving
Quiz over gamen en gameverslaving.
Interactieve oefening (18)Leerkracht -
Belevingsbed: Inspiratiefiche
Met dit project willen we voor woonzorgcentrum De Kleine Kasteeltjes met behulp van moderne technologie een belevingsbed realiseren om de zintuigen van dementerende ouderen te prikkelen. We verhogen daarmee het welbevinden van de doelgroep en hun …
Downloadbaar lesmateriaal -
Mediawijsheid: Leerlijn
De Leerlijn Mediawijsheid vat samen welke mediawijze competenties een gemiddeld kind op elke leeftijd zou moeten ontwikkelen. Ze geeft een invulling aan de eindtermen en leerplannen volgens het kader van …
Downloadbaar lesmateriaal (43)