-
Kraak de code: Kerstopdracht
Door de verschillende BookWidgets, verspreid over de tekening, op te lossen vinden de leerlingen een code aan de hand van de verkregen feedback.
De oefeningen behandelen de onderdelen:- lengtematen herleiden;
- oppervlakte;
- omtrek; …
Interactieve oefeningLeerkracht -
EDUbox Gezondheid: Opdrachtenreeks
Deze BookWidgets is gemaakt op basis van de EDUbox van de VRT omtrent gezondheid en gaat enkel over de verwerking van het eerste deel. Daarin leren leerlingen nadenken over wat gezondheid precies is. Ze ontdekken hoe het gesteld is met hun eigen …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Fizziq: Wetenschappelijke metingen
Met deze app kan je met behulp van je smartphone of tablet wetenschappelijke data meten. De meetresultaten worden in een tabel of grafiek geplaatst en zijn exporteerbaar.
App of softwareLeerkracht -
Buitengewoon Budgetteren: Didactisch materiaal
De methodiek Buitengewoon Budgetteren heeft als doel leerlingen voor te bereiden op zelfstandig wonen en te weten komen welke kosten hierbij horen. Deze methodiek versterkt niet alleen financiële kennis, maar ook financiële attitudes en …
Fysiek materiaal (4) -
Klimaatvriendelijk reizen: Kijk- en luisteropdracht
In het filmpje van VRT NWS worden het vliegtuig, de Flixbus en de trein als transportmiddelen voor een vakantie met elkaar vergeleken. Dit kan ook aanleiding geven tot een debat rond het klimaat en thema duurzaamheid.
Interactieve oefening (6)Leerkracht -
WAKOSTA?!: Een huishoudboekapplicatie
Een eenvoudige app, ontwikkeld in België. Je gebruikt deze app om al je uitgave te noteren op je smartphone. Eigenlijk is de app bestemd voor mensen en jongeren waarvoor elke euro telt, maar iedereen kan hem gebruiken om er zijn voordeel uit …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Rekenfeiten: Webapplicatie
Zijn de basisbewerkingen volledig geautomatiseerd dan wel gememoriseerd? De applicatie verzamelt deze informatie automatisch voor elke leerling. Zij oefenen vervolgens digitaal en op maat met rendabele oefenvormen. Dit kan ook thuis gebeuren. De …
App of software -
Speel met wiskunde en programmeren in Human Resource Machine
In het spel Human Resource Machine leren kinderen programmatorisch denken. Ze schrijven een soort programma om een opdracht juist te laten uitvoeren, via wiskundige berekeningen. Klinkt ingewikkeld, maar het spel legt het speels en …
App of software (3)Organisatie, firma, vzw