-
Angry Birds coderen met ZIM
Deze bijdrage toont je een overzicht van hoe je het spelletje Angry Birds kan programmeren met ZIM. Je vindt alle nodige info in dit Engelstalige artikel om tot het afgewerkte spel te komen.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
't Gebarenhutje: Vlaamse Gebarentaal voor kleuters
De Vlaamse Gebarentaal leren kennen op een boeiende en speelse manier? Het kan via ’t Gebarenhutje, de allereerste mobiele app in Vlaamse Gebarentaal voor kleuters. In de app vind je een gevarieerd aanbod aan video’s, quizvragen, een …
App of softwareLeerkracht, Ander -
Soundtrap: Jouw eigen muziekstudio overal
Met Soundtrap kunnen je leerlingen experimenteren met nieuwe geluiden, maken ze zelf een nummer of werken ze samen met anderen.
App of softwareLeerkracht -
Arduino Science Journal: Experimenten meten
Met deze app kan je met behulp van je smartphone of tablet wetenschappelijke experimenten meten.
App of softwareLeerkracht -
Fizziq: Wetenschappelijke metingen
Met deze app kan je met behulp van je smartphone of tablet wetenschappelijke data meten. De meetresultaten worden in een tabel of grafiek geplaatst en zijn exporteerbaar.
App of softwareLeerkracht -
School Fab Lab AR: Machines in je klas
Met de School Fab Lab AR app haal je via augmented reality verschillende fabricagemachines in je ruimte binnen met behulp van een iPad of iPhone. Zo kan je bijvoorbeeld een 3D-printer binnenhalen waarmee je volop virtueel kan experimenteren. …
App of softwareLeerkracht -
WAKOSTA?!: Een huishoudboekapplicatie
Een eenvoudige app, ontwikkeld in België. Je gebruikt deze app om al je uitgave te noteren op je smartphone. Eigenlijk is de app bestemd voor mensen en jongeren waarvoor elke euro telt, maar iedereen kan hem gebruiken om er zijn voordeel uit …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Escape The Lab: Virtuele escaperoom
Virtual Reality ervaring waarbij je met realistische chemische experimenten ontsnapt uit de escaperoom.
App of softwareLeerkracht -
Rekenfeiten: Webapplicatie
Zijn de basisbewerkingen volledig geautomatiseerd dan wel gememoriseerd? De applicatie verzamelt deze informatie automatisch voor elke leerling. Zij oefenen vervolgens digitaal en op maat met rendabele oefenvormen. Dit kan ook thuis gebeuren. De …
App of software -
De prinses die alles weten wou: Een digitaal wetenschapssprookje
Met dit digitale prentenboek werk je in de klas aan leesvaardigheid en aan wetenschappelijke vaardigheden. De vragen die voorkomen in het boek lenen zich voor dialooggesprekjes.
Er was eens een prinses… Zo begint dit meeslepende sprookje …
App of software (7)Leerkracht -
PhET: Interactieve simulaties voor wetenschap en wiskunde
App om wetenschappen en wiskunde te ontdekken. Aan de hand van simulaties ontdekken leerlingen, ouders en leerkrachten de werking van atomen, de effecten van energie en het aanpassen van factoren op reacties m.b.t. beweging (actie en reactie).
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Boekies: Leesplatform
Boekies is dé digitale leesmotiverende schoolbib voor de lagere school en de eerste graad middelbaar met ruim 2000 boeken, voor- en nabeschouwingen en interactieve leesondersteuning. Boekies neemt leesbarrières weg zodat leesplezier op …
App of software