-
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Kleutereiland: Spelletjes voor de kleuterklas van Meester Dennis
Kleutereiland is een app van Meester Dennis. Kinderen van 3 tot 6 jaar kunnen met deze applicatie oefenen met het voorbereidend lezen, tellen, rekenen, cijferherkenning en nog veel meer.
Vragen, opdrachten en menu’s worden uitgesproken …
App of softwareSchool/onderwijs -
Farmony: Serious game over duurzame landbouw
Farmony is een serious game die je in de huid laat kruipen van een Vlaamse land- of tuinbouwer. Run je bedrijf en ontdek hoe de Vlaamse landbouw steeds duurzamer wordt.
Het is een spelconcept om duurzaamheid concreet en in al zijn facetten aan bod …
App of software (3)Ander -
Malariaspot
Een serious game om meer zicht te krijgen op de mondiale problematiek van malaria.
App of softwareLeerkracht -
Cargo-Bot: Programmeren met de iPad
Een puzzelspel dat een robot leert om dozen te verzetten. Aan de hand van dit spel leren kinderen de basis van coderen.
App of software (4)Leerkracht -
Oefenprogramma's voor rekenen
Dit is een compleet installatiepakket met vijftien verschillende oefenprogramma's:
- optellen en aftrekken,
- vermenigvuldigen en delen,
- breuken,
- machtsverheffing en vierkantswortel,
- cijferen,
- honderdveld,
- splitsen,
- kloklezen,
- omzetten van …
App of software (8)Andere functie -
63. Constru(a)ctie: ICT op het menu
Strategisch denken betekent vooruit denken op wat nog moet komen. De hier voorgestelde spelen oefenen in het bijzonder deze vaardigheid. Of je strategie werkt, wordt na een tijdje duidelijk aan de hand van een simulatie. Je krijgt onmiddellijk …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
62. Logisch in de hoek: ICT op het menu
Een aantal jaren geleden stond het leergebied 'logisch denken' op het programma. Het werd beschouwd als het moeilijkste onderdeel van de wiskunde. Denkoefeningen kunnen ook uitdagend zijn. Dat willen we aan de hand van een handvol educatieve …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Blokjes: Logisch denken
Logisch nadenken is hier de boodschap. Je krijgt een voorbeeld dat je moet namaken. Alleen mag je daar enkel de veertien kleine blokjes die eronder staan voor gebruiken. Zie het als lampjes die je aan of uitdraait.
Je combineert de blokjes tot je het …
App of softwareAnder -
DrachenMauer: Optellen
Variante op piramide-rekenen, waarbij het optellen ingeoefend wordt.
Je kan de sommen instellen tot 100, drie niveaus bepalen, tegen de tijd spelen, een scorelijst laten verschijnen, ...
App of softwareLeerkracht, Directie, …