-
Kwartrust, kwartnoot, achtste en zestiende noot: Ritmerad
Deze applicatie werkt als een jackpot en wordt gebruikt als ritmebingo. De gebruiker draait aan het wiel en er verschijnen 8 tellen (2 maten). In deze eerste versie kun je een kwartrust, kwartnoot, achtste noten en/of zestiende noten krijgen. …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Banaan: Zoek de drie verschillen
Er zijn enkele verschillen tussen de eerste en tweede tekening.
Vind jij ze?Interactieve oefening -
Bloem: Zoek de drie verschillen
Er zijn enkele verschillen tussen de eerste en tweede tekening.
Vind jij ze?Interactieve oefening -
PMD-afval: Zoek de vijf verschillen
BookWidgets waarbij je vijf verschillen zoekt tussen twee PMD-afvalcontainers.
Bron: PMD: Zoek vijf verschillen door Katrien Mesdag
Interactieve oefeningLeerkracht -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Stel de juiste vraag: Personalia - Zo gezegd 1.1
Bij deze oefening moet jij de correcte vraag stellen. Het antwoord staat er.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Roots & Shoots workshopbegeleider: Vrijwilligers gezocht
Inspireer de volgende generatie changemakers & bouw vandaag mee aan een betere toekomst!
Wat ga je doen?
Als vrijwilliger voor Roots & Shoots geef je workshops aan kinderen en jongeren van ongeveer 4 tot 25 jaar oud. Dit doe je meestal op …
Aankondiging -
Draairad met lichaamsdelen
Draai aan het rad. Duid het lichaamsdeel aan bij jezelf.
Interactieve oefeningLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Het weerbericht: Prowise Presenter
Wat voor weer is het vandaag? En in welk seizoen bevinden we ons nu?
Met behulp van deze tool kun je samen met de leerlingen het seizoen, de temperatuur en het weertype bepalen.
Interactieve oefening -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Verstedelijking: Onderzoeksopdracht
Onderzoeksopdracht waarbij je een stad en dorp met elkaar vergelijkt a.d.h.v. gevraagde parameters.
Interactieve oefening (5)Leerkracht -
Voedingsdriehoek, taalwijs en spellingregels: Eduscape
Escaperoom over de voedingsdriehoek, taalwijs en spelling. De rode draad doorheen de eduscape is voeding. De leerlingen gaan op zoek naar een code waarmee ze uiteindelijk een slot kunnen openen.
Volgende spellingregels komen aan bod:
- ch of …
Interactieve oefening (9)Leerkracht