-
Angry Birds coderen met ZIM
Deze bijdrage toont je een overzicht van hoe je het spelletje Angry Birds kan programmeren met ZIM. Je vindt alle nodige info in dit Engelstalige artikel om tot het afgewerkte spel te komen.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Arduino Science Journal: Experimenten meten
Met deze app kan je met behulp van je smartphone of tablet wetenschappelijke experimenten meten.
App of softwareLeerkracht -
Fizziq: Wetenschappelijke metingen
Met deze app kan je met behulp van je smartphone of tablet wetenschappelijke data meten. De meetresultaten worden in een tabel of grafiek geplaatst en zijn exporteerbaar.
App of softwareLeerkracht -
FluidDraw: Educatieve licentie
Leerkrachten en studenten kunnen via een contactformulier een gratis licentie aanvragen voor FluidDraw. Deze software is ontwikkeld om pneumatische en elektrische schakelschema's te tekenen.
App of software -
Festo: Festo4Students
Festo ontwikkelt oplossingen voor automatisatie en voorziet technische opleidingen. Via hun didactische website stellen ze diverse leermiddelen ter beschikking zoals:
- oefenbundels,
- presentaties,
- kennisdossiers,
- leersystemen,
- software voor …
Website -
School Fab Lab AR: Machines in je klas
Met de School Fab Lab AR app haal je via augmented reality verschillende fabricagemachines in je ruimte binnen met behulp van een iPad of iPhone. Zo kan je bijvoorbeeld een 3D-printer binnenhalen waarmee je volop virtueel kan experimenteren. …
App of softwareLeerkracht -
Digitale Methode: Digitale schoolboeken
Alles wat je met een klassiek schoolboek kan, versterkt met digitale mogelijkheden om leerstof flexibel, interactief, visueel aantrekkelijk én gedifferentieerd te brengen.
Website (13) -
Tandwielen: Begeleidend materiaal
Je krijgt een overzicht van terminologie met betrekking tot tandwielen, zoals:
- steek,
- richting,
- hoeksnelheid,
- overbrengingsverhouding,
- koppelmoment (torque).
Alle deze concepten worden uitgelegd met behulp van geïllustreerde voorbeelden.
Website -
Radio Woordenwoud: Luisteren naar beelden met een verhaal
Wat zie jij in een beeldhouwwerk? Waar zou de kunstenaar aan gedacht hebben bij het maken van dit beeld?
Naar aanleiding van Antwerpen Boekenstad in 2004 gaf het Middelheimmuseum verschillende jeugdauteurs de opdracht een verhaal te schrijven bij een …Website -
Fysica leerlab: Virtual reality
Fysica leerlab in virtual reality om leerlingen te leren werken met de reflectie van licht (de wet van Snellius).
App of softwareLeerkracht -
Escape The Lab: Virtuele escaperoom
Virtual Reality ervaring waarbij je met realistische chemische experimenten ontsnapt uit de escaperoom.
App of softwareLeerkracht -
Chemie: Moleculen in 3D
In 3D met moleculen en elementen experimenteren: je kan observeren en reacties uitlokken. Synthetiseren van moleculen en ontdekken van macromolecules in Virtual Reality.
App of softwareLeerkracht