-
Woodcraft VR: Project InnoVET XR
Woodcraft VR is de VR-training om te leren werken met houtbewerkingsmachines.
In de training leer je op een veilige manier werken met de paneelzaagmachine en de freesmachine. Er zijn per machine diverse opdrachten zoals het wisselen van het …
Artikel -
Veiligheid en instructie aan de machines via AR: Project InnoVET
Binnen dit project werd een Augmented Reality (AR) ontwikkeld om veilig te werken met machines in het machinepark van een school. De filmpjes met handleiding worden als lessenpakket beschikbaar gesteld. De nadruk in dit project ligt op …
Artikel -
Het interieur van een muziekinstrument: Beeldmateriaal
Via dit artikel krijg je verbluffende foto's te zien die de architecturale interieurs onthullen die verborgen zitten in klassieke instrumenten.
ArtikelLeerkracht -
Digitale leerpaden voor beroepsgerichte vorming: Project InnoVET
Met dit project werd ingezet op digitale leerpaden. Een digitaal leerpad is een logische opeenvolging van leeractiviteiten (instructiefilmpje, tekstje, (deel van een) syllabus, opdracht, oefening, evaluatie, feedback …) die wordt aangeboden …
Artikel -
VRiool: Project InnoVET
Binnen dit project ontwikkelde VTI Deinze, Scheppersinstituut Wetteren, Tectura Merelbeke en Richtpunt campus Eeklo een serious game VRiool gericht op de aanleg van een huisrioleringsnet. Leerlingen kunnen een huisrioleringsnet virtueel …
Artikel -
Herleefde sculpturen: Poseren met beelden
Dit artikel biedt jou inspiratie als je aan de slag wil rond poseren en verbeelding of wil werken rond standbeelden, bv. binnen een les drama of binnen woordkunst-drama. Ook kan je binnen beeld aan de slag rond fotografie door samenstellingen te …
Artikel (4)Leerkracht -
De geschiedenis van de fiets: Overzicht
Dit artikel behandelt de evolutie van de fiets in vijf stappen, van loopfiets tot rijwiel.
- Laufmachines en hobby-horses
- Pedalen op de loopfiets
- Hoger, sneller en ... gevaarlijker
- De tricycle
- Een safety op luchtbanden
Artikel -
Geef toekomstgericht leren mee vorm, Slim Wonen en Leven: Project InnoVET
Leerlingen en leraren uit STEM- en niet-STEM-studierichtingen werken samen met ondernemingen inclusief zorginstellingen, aan maatschappelijk relevante projecten gelinkt aan het transitiegebied Slim Wonen & Leven. Door COVID-19 zijn we met onze …
Artikel -
COSMO: Virtual reality en augmented reality
COSMO is een onderzoeksproject waarbij zowel bedrijven uit de maakindustrie, onderzoeksgroepen alsook secundaire scholen betrokken zijn.
ArtikelLeerkracht -
Ressuscité, la résurrection du Christ dans l’art: Recensie
Boek dat de volledige kunsthistorische afhandeling over de opstanding van Jezus Christus toont.
Aan de hand van schilderijen, sculpturen, fresco’s... wordt toegelicht hoe de kruisiging van de vierde eeuw tot en met vandaag in de kunst werd …
ArtikelLeerkracht -
L'art en croix, le thème de la crucifixion dans l'histoire de l'art: Recensie
Boek dat als enige de volledige kunsthistorische afhandeling over de kruisiging van Jezus Christus weergeeft. Aan de hand van schilderijen, sculpturen, fresco’s... wordt toegelicht hoe de kruisiging van het vierde eeuw tot en met de moderne …
ArtikelLeerkracht -
Musea zetten hun deuren digitaal open met aangepast lesmateriaal
Alle musea zijn dicht, maar je kan op zoveel educatieve manieren de collecties verkennen.
Net op momenten als deze kan je kinderen en jongeren met musea laten kennismaken.Vele medewerkers hebben trouwens aangepast lesmateriaal en tips uitgewerkt om …
Artikel (6)