-
Shapegrams: Digitale tekeningen maken
Je oefent met Shapegrams het digitaal tekenen en ontwerpen. Elk Shapegramdocument bevat een zelfstudievideo, ontwerphints, een afbeelding om na te maken, ruimte om te tekenen en een extra uitdaging.
Je oefent heel wat technische vaardigheden …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Kennismaken met het zesde leerjaar: Eduscape
In deze eduscape wordt volgende leerstof ingeoefend:
- werkwoorden vervoegen in de tegenwoordige en verleden tijd,
- optellen en aftrekken tot 10 000,
- Franse woordenschat,
- een schilderij van Van Gogh in elkaar puzzelen,
- de thema's van …
Interactieve oefening (7)Leerkracht -
Carnaval: Puzzel
Sleep de negen puzzelstukken op de juiste plaats.
Interactieve oefening -
Paashaas: Puzzel 4 stukken
Sleep de puzzelstukken naar de juiste plaats en maak de afbeelding van de paashaas terug volledig.
Interactieve oefening -
Paasmand: Puzzel 12 stukken
Sleep de puzzelstukken naar de juiste plaats en maak de afbeelding van het paasmandje terug volledig.
Interactieve oefening -
Art Coloring Book: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kan je kunstwerken opnieuw gaan inkleuren. Je kiest je kunstwerk en kan dan aanduiden of je lijnen wenst of liever van een blanco vel vertrekt. Ook kan je de achtergrond aanzetten of uitzetten. Verder kan je je …
Interactieve oefening (7)Leerkracht -
Puzzle Party: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kunnen je leerlingen of jijzelf onmiddellijk aan de slag om kunstwerken in elkaar te puzzelen. Je kiest je kunstwerk en kan dan ook aanduiden welke moeilijkheidsgraad je prefereert.
Naast de moeilijkheidsgraad, kan …
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
14-herd18: Educatief filmproject WOI op tablet
Het doel van het educatieve project is om leerkrachten en leerlingen aan de hand van een voorbereiding in de klas een overzicht te geven van wat er over WOI aanwezig is in de Westhoek en ze enthousiast te maken om een uitstap te plannen. In het …
Fysiek materiaalOrganisatie, firma, vzw -
The library of rescued memories: CD-rom met tentoonstellingspanelen
Centropa verzamelde en digitaliseerde foto's en interviews van 70 Joden van over heel Europa die de oorlog meemaakten. Hun verhaal wordt verteld in deze tentoonstelling met meer dan 110 posters en panelen. De foto's en getuigenissen zijn …
Fysiek materiaalOrganisatie, firma, vzw