-
Shapegrams: Digitale tekeningen maken
Je oefent met Shapegrams het digitaal tekenen en ontwerpen. Elk Shapegramdocument bevat een zelfstudievideo, ontwerphints, een afbeelding om na te maken, ruimte om te tekenen en een extra uitdaging.
Je oefent heel wat technische vaardigheden …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Art Coloring Book: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kan je kunstwerken opnieuw gaan inkleuren. Je kiest je kunstwerk en kan dan aanduiden of je lijnen wenst of liever van een blanco vel vertrekt. Ook kan je de achtergrond aanzetten of uitzetten. Verder kan je je …
Interactieve oefening (7)Leerkracht -
Puzzle Party: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kunnen je leerlingen of jijzelf onmiddellijk aan de slag om kunstwerken in elkaar te puzzelen. Je kiest je kunstwerk en kan dan ook aanduiden welke moeilijkheidsgraad je prefereert.
Naast de moeilijkheidsgraad, kan …
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal