Leerlingenfiche Kodu Game Lab: Aftelklok maken


Met behulp van deze leerlingenfiche kunnen leerlingen zelfstandig een Kodu Game Lab spelletje programmeren met de visuele code-taal van Kodu. 

In het spel is het de bedoeling dat Kodu wordt geprogrammeerd om een punt te scoren per opgegeten appeltje. Eet Kodu tien appels, dan is het spel gewonnen. Maar staat de aftelklok  eerder op nul, dan is het spel verloren.

Het werkblad toont enkel van de klok de volledige code, voor Kodu krijgen de leerlingen enkel hints.

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Kiezen voor STEM bundelt een waaier aan leermiddelen voor technologische en exacte wetenschappen.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid?
School/onderwijs

Ontdek ook