-
VEXcode VR: Unieke vormen overtrekken
Met behulp van de VR robot gaan leerlingen tijdens deze activiteit unieke vormen overtrekken. Leerlingen leren daarbij geometrische vormen herkennen. Ze beginnen met het overtrekken van de omtrek, berekenen vervolgens de omtrek en tenslotte …
Downloadbaar lesmateriaalNieuw -
Lengtematen: Oefeningen
Excelbestand waarmee de leerlingen zelfstandig kunnen oefenen op het invullen en aflezen van de lengtematen in de tabel.
De leerlingen krijgen automatische feedback bij de tabbladen Opgaves. Het tabblad Taak geeft geen automatische feedback en …
Downloadbaar lesmateriaal (3)Leerkracht -
Vier Halloween activiteiten voor Google
Eric Curts deelt enkele leuke Halloween ICT-opdrachten die met behulp van Google kan realiseren. Hij deelt ook de sjablonen om mee aan de slag te gaan.
Artikel (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
De waarde van een cijfer in een getal
Leerlingen noteren onder elk getal de waarde van het cijfer 5 (duizendsten, honderdsten, tienden, eenheden, tientallen, honderdtallen of duizendtallen).
De oefening is zelfcorrigerend. Geven leerlingen een fout antwoord, dan kleurt het antwoordvakje …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Oktoberfoor: Rekenen op de kermis
Bundel over de kermis waarin volgende basisrekenvaardigheden aan bod komen:
- openingsuren,
- prijzen,
- recepten omrekenen,
- boodschappenlijstje maken.
Downloadbaar lesmateriaal (6) -
Grafieken maken: Hoe doe je dat en wanneer gebruik je welke soort grafiek?
Artikel waarin verschillende soorten grafieken worden besproken en wordt uitgelegd welke grafiek je best gebruikt in welke situatie. Ook het gebruik van de X- en Y-as komt aan bod.
Artikel -
Rekenbingo voor de Bee-Bot
Bee-Botkaarten om het optellen en aftrekken tot 20 in te oefenen.
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht -
Maaltafel van 5: Bee-Botkaarten voor transparante insteekmat
De maaltafel van 5 inoefenen met behulp van de Bee-Bot.
Downloadbaar lesmateriaal (6)Student (lerarenopleiding) -
Kennismaking met ScratchJR: Opdrachten
Opdrachten waarbij leerlingen kennismaken met verschillende vaardigheden in ScratchJR. ScratchJR is ontworpen om programmeervaardigheden te introduceren bij jonge kinderen.
Downloadbaar lesmateriaal (53)Leerkracht, ICT-coördinator -
Vierhoeken, kubus en balk tekenen met GeoGebra
Oefening met GeoGebra op het tekenen van vierhoeken met gegeven coördinaten en op het tekenen van een kubus en een balk in perspectief.
Downloadbaar lesmateriaal (8)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
GeoGebra: Inleidende oefening
Een inleidende oefening om het programma GeoGebra te leren kennen op een creatieve manier.
Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Kommagetallen inoefenen: Opdrachtkaartjes voor DOC Robot
Opdrachtkaartjes om de leerstof in verband met kommagetallen in te oefenen met behulp van DOC.
DOC is een robot die je zo kan programmeren dat hij naar het juiste antwoord rijdt.
Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht