-
Virtual Reality in de klas: Toepassingen en voorbeelden
Uitgebreide lijst met links naar verschillende virtualrealityapplicaties voor technische en algemene vakken. Je krijgt voorbeelden van VR voor volgende vakken:
- auto,
- hout en bouw,
- elektriciteit en centrale verwarming,
- STEM,
- wiskunde, …
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht -
CodeCombat: Leer programmeren door een online game te spelen
Leer programmeren aan de hand van een spannend spel. Je moet je personages door levels brengen en diamanten verzamelen. Dit kan je doen door programmeerinstructies in te tikken. Voor het spel begint kan je aanduiden met welke programmeertaal je …
Website (5)Leerkracht, ICT-coördinator -
Resonantie: Demonstratie met een menselijke stem (1)
Dit beeldfragment van zevenenveertig seconden toont de overdracht van geluidstrillingen (afkomstig van een zangeres) op een wijnglas en de gevolgen daarvan.
VideoLeerkracht -
Helling
Oefenen op een hellend vlak, gebaseerd op Java, waarin studenten kunnen manipuleren variabelen en voorspellingen te doen.
Vertaald door
Interactieve oefeningLeerkracht, Directie, … -
Elasticiteit en de massa
Uit te oefenen op de elasticiteit en massa, gebaseerd op Java, waarin studenten kunnen manipuleren variabelen en voorspellingen te doen.
Vertaald door
Interactieve oefeningLeerkracht, Directie, … -
Swinging
Uit te oefenen op woon-werkverkeer, op Java gebaseerde, waar studenten kunnen manipuleren variabelen en voorspellingen te doen.
Vertaald door
Interactieve oefeningLeerkracht, Directie, … -
Banen en zwaartekracht
Uit te oefenen op banen en zwaartekracht, gebaseerd op Java, waarin studenten kunnen manipuleren variabelen en voorspellingen te doen.
Vertaald door
Interactieve oefeningLeerkracht, Directie, … -
Project verkeer
Uitoefenen op de beweging van projectielen, op Java gebaseerde, waar studenten kunnen manipuleren variabelen en voorspellingen te doen.
Vertaald door
Interactieve oefeningLeerkracht, Directie, … -
Radioactief verval
Uit te oefenen op radioactief verval, gebaseerd op Java, waarin studenten kunnen manipuleren variabelen en voorspellingen te doen.
Vertaald door
Interactieve oefeningLeerkracht, Directie, …