-
Games in de klas: Richtlijnen voor succesvolle leerdoelen
Het handboek Games in de klas is bedoeld als leidraad voor leerkrachten die videogames in hun lessen willen verwerken. Je vindt er de achtergrondkennis in die je nodig hebt om videogames in te zetten als educatieve tools. Er staan ook heel wat …
Downloadbaar lesmateriaal -
EDUbox Sexting: Educatief pakket
Sexting: met slechts een paar tikjes op het scherm kunnen ondeugende berichten en foto's worden uitgewisseld, waardoor de spanning stijgt en de verbeelding op hol slaat. Maar sexting kan ook heel wat risico's en zorgen met zich meebrengen. De …
Website -
Werken met Canva: Handleiding en tips
Met deze oefenbladen kan je zelf aan de slag gaan met Canva. Ik heb mijn favoriete lettertypes en zoektermen toegevoegd. Veel succes met het ontwerpen van jouw bladen.
Downloadbaar lesmateriaal (19)Leerkracht -
Seriële communicatie van Arduino naar pc: Cursus
In dit document krijg je uitgebreide informatie over de seriële communicatie van Arduino naar pc. Je leert hoe je gegevens vanuit de Arduino via de USB naar de pc kan versturen.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Taaltechnologie: Leerpaden
Waar taal en technologie samenkomen, ontstaat het domein van Natural Language Processing (NLP). Met technieken uit machine learning, zoals het trainen van modellen om tekst, afbeeldingen of geluidsfrequenties te herkennen, kunnen we computers op …
Website -
AI in de zorg: STEM-project
In het project AI in de Zorg bekijken leerlingen hoe de EWS (Early Warning Score) gebruikt wordt in de praktijk. Ze gaan na hoe een computer op basis van kunstmatige intelligentie automatisch het risiconiveau van een patiënt kan inschatten. …
Website -
Digitaal leren in de pandemie: best practices uit het handboek
Tijdens het academiejaar 2020-2021 gaf de wereldwijde pandemie de Europeana-gemeenschap van opvoeders de kans om relevanter te worden in hun werk om digitale cultuur te integreren in leerpraktijken en om nog verder te groeien. Evenementen zoals de …
Vertaald door
Downloadbaar lesmateriaal -
Game.Learn.Grow: Aan de slag met games in de klas, handleiding
Het gebruik van digitale games in de klas vergroot de motivatie, betrokkenheid en productiviteit van je leerlingen. Toch worden er weinig games gebruikt in de Vlaamse klassen. Het is dan ook niet altijd zo’n eenvoudige opdracht om games in …
Downloadbaar lesmateriaal (13)Leerkracht -
Dwengo: Aan de slag met lesmateriaal over AI en STEM
Ga jij al aan de slag met informaticawetenschappen en techniek in de klas? Dwengo vzw geeft jou de nodige ondersteuning. De lespakketten zijn gebruiksvriendelijk, maatschappelijk relevant, wetenschappelijk onderbouwd, en inclusief.
Dwengo vzw …
Website (7) -
Taboo: Filmfragmenten met lesfiches
Praten met je leerlingen over seksuele voorkeur, first dates, zelfmoordgedachten, labels, onzekerheid en prestatiedruk, sociale media?
JOETZ vzw maakte zes videofragmenten met bijhorende lesfiches om in dialoog te gaan met je leerlingen. …
Website (8) -
Get-a-Teacher: Aanbod voor scholen
Financiële educatie
Wat doet een bankverzekeraar precies? Hoe werkt een lening? Wat als je later een eigen zaak wilt? Zelf je weg vinden in de financiële wereld, da’s allesbehalve evident als jongere. Toch is het een essentiële …
Website (5) -
Skillville: Levensvaardigheden oefenen
Skillville is een online multimediatool die het verhogen van financiële geletterdheid en de realisatie van vakoverschrijdende eindtermen nastreeft.
Financiële educatie is de ruggengraat van Skillville en integreert de andere contexten …
Website (7)