-
Zeventien SDG's: Stappenplan eTwinningproject
Een stappenplan voor een eTwinningproject waarin leerlingen leren kritisch nadenken over de toekomst met de zeventien SDG's van de VN als leidraad.
Downloadbaar lesmateriaal -
AI in de klas: Waarom en hoe?
Artikel over hoe en waarom je AI kan inzetten in de klas. Je ontdekt enkele concrete ideeën om AI te betrekken in taalvakken, in kunst en in de ruimere maatschappij. Zo kan dit als inspiratie dienen voor het opzetten van vakoverschrijdende …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Animal: Lesmap bij de film
In deze lesmap vind je verschillende ideeën om in de klas aan de slag te gaan rond de film Animal.
Bella en Vipulan zijn allebei 16 jaar oud en behoren tot een generatie die ervan overtuigd is dat hun toekomst wordt bedreigd. Door …
Downloadbaar lesmateriaal -
Videogames in de klas: Lespakketten
Het gebruik van videogames in de klas is een uitstekende manier om de aandacht van studenten te behouden en hun nieuwsgierigheid te prikkelen. Spellen als Minecraft en de Discovery Tour van Assassin’s Creed hebben op dat vlak hun nut al …
Downloadbaar lesmateriaal -
Film en beeld in afstandsonderwijs
Wil je je leerlingen iets anders aanbieden dan Netflix en laten zien wat de alternatieven zijn? Wil je hen bedreven maken in de wetten van de film en de beeldtaal? Bekijk het aanbod.
Artikel