-
Verken OctoStudio: Allerlei ideeën
Hier staat een verzameling van ideeën om te creëren en coderen met behulp van OctoStudio. Ontdek verschillende manieren om code te combineren met alledaagse materialen als hulpmiddel. Sommige zijn volwaardige projecten, andere zijn …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Let's Talk About Sex: Educatieve posters
De interactieve toolkit Let's talk about sex biedt alle professionals de mogelijkheid om met kinderen en jongeren te werken rond seksualiteit op een speelse en toegankelijke manier. Werken rond dit onderwerp stelt kinderen en jongeren in staat …
Downloadbaar lesmateriaal -
Go goals: SDG bordspel
Het spel is bedoeld om kinderen en jongeren over de hele wereld op eenvoudige en kindvriendelijke manier te informeren over de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
All Children All Right(s), de verhalen van de vijf personages: Educatieve poster
Deze educatieve poster maakt deel uit van de interactieve toolkit All Children All Right(s)! over kinderrechten. De toolkit bestaat uit vier componenten: educatieve posters, spelen & activiteiten, audioverhalen en korte …
Downloadbaar lesmateriaal -
Voorwaardelijke instructies met kaarten: Unplugged programmeren
Na het introduceren van conditionals, if-statements en lussen, kan de hele klas samen of in groepjes aan de slag met deze speelkaartenopdracht. Dat doen ze met behulp van een vooraf geschreven programma in een neppe computertaal of gewoon in …
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Eindproject: Leren programmeren en coderen
Als je alle vorige leerpaden hebt gevolgd, kan je hier aan de slag voor het maken van een eindproject.
Je leert het proces van het ontwerpen, ontwikkelen en presenteren van nieuwe projecten kennen.
Eerst bestudeer je enkele …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Functies: Leren programmeren en coderen
In het leerpad ontdek je dat functies nuttig kunnen zijn.
Daarvoor gebruik je bepaalde functies bij de artiest. Vervolgens ga je aan de slag met andere soorten functies om de boer te helpen zijn gewassen te oogsten.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Conditionals 2: Leren programmeren en coderen
Het leerpad leert je werken met conditionals.
Je helpt in de eerste les de boer met het vullen van gaten en het graven van aarde, zelfs als ze de grootte van de gaten of de hoogte van de hopen aarde niet kennen. Om de codeerpuzzels op …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Conditionals 1: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van conditionals.
In de eerste twee lessen oefen je met concepten waarmee je ervaring opdoet voor het werken met conditionals.
In de laatste codeer je met conditionals. Je schrijft code …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Lussen: Leren programmeren en coderen
In het leerpad ontdek je hoe lussen werken.
In de eerste les gebruik je lussen om het Star Wars personage BB-8 efficiënt door een doolhof te laten lopen.
De tweede les bouwt voort op het begrip van lussen. Je maakt unieke kunstwerken met de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw