-
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Codyblock robotset
Met deze beukenhouten schermloze programeerset kan je kleuters de eerste beginselen van het programmeren bijbrengen.
Deze set bestaat uit een reeks bouwblokken met ingebouwde chip en een zelfrijdende auto. Wanneer de auto in de nabijheid van …
Fysiek materiaal -
Uw land heeft u nodig: Luisterverhaal over WO I
De jonge William Jones wil zich bij het leger voegen om mee te strijden tegen het Ottomaanse en Oostenrijk-Hongaarse rijk. Eenmaal aan het front daalt zijn enthousiasme drastisch.
Men kan dit luisterverhaal gebruiken als inleiding of verwerking van …Audio (4)Leerkracht -
Digitale vertelkiosk: Ontleen het digitaal kamishibaitheatertje
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast. Op het scherm zijn er 98 verhalen te zien in 21 verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een …
Fysiek materiaal -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
De grote Napoleon: Luisterverhaal
Napoleon is net verbannen naar Elba. Samen met zijn moeder blikt hij terug op zijn leven. Van een klein jongetje dat legertje speelde tot de geniaalste generaal van het Franse leger. In het begin gelooft niemand in hem, tot op het moment dat alle …
Audio (9)Leerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Tacobot: De uitdagende robot met sensorhoeden en ook bestuurbaar met een app
TacoBot is een stapelbare codeerrobot die is ontworpen voor kinderen van 4 jaar en ouder. Hij leert kinderen coderen met schermloze codering, zoals bij de BeeBot, en coderen met iconen, slepen-en-neerzetten, die perfect is voor het bevorderen van …
Fysiek materiaal -
Digitale vertelkiosk
De mobiele digitale vertelkiosk werd ontworpen in de vorm van een kamishibaitheatertje met een digitaal touchscreen bovenop een boekenkast. Via het touchscreen kunnen kinderen op een snelle en makkelijke manier een verhaal in een taal naar keuze …
Fysiek materiaal -
De ongewone farao: Luisterverhaal over het Oude Egypte
Dit is een fragment uit het luisterspel De ongewone farao dat het verhaal van Seti vertelt.
Seti de farao is doodziek. Seti ziet zijn zoon, Ramses, als de ideale opvolger. Hij vraagt Aspis, zijn rechterhand, om zijn zoon het Egyptische rijk te …
Audio (25)Leerkracht -
Hoorspelen: Sint en Piet op weg
Al enkele jaren helpen we Sint Nikolaas tijdens zijn drukke periode in de streek rond Oudenaarde. Voorafgaand aan onze bezoeken krijgen de kinderen een luisterspel te horen. Het verhaal loopt dan verder tijdens het bezoek. De hoorspelen zijn ook …
Audio (12)Leerkracht