-
Handleiding en opdrachtkaarten ScratchJr
Een handleiding en zes opdrachten voor ScratchJr. Op het einde is er ook een toets met rubrics om te evalueren.
Zet je leerlingen aan het denken en bedenk nog extra oefeningen.
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht -
Werken met Canva: Handleiding en tips
Met deze oefenbladen kan je zelf aan de slag gaan met Canva. Ik heb mijn favoriete lettertypes en zoektermen toegevoegd. Veel succes met het ontwerpen van jouw bladen.
Downloadbaar lesmateriaal (19)Leerkracht -
EU Code Week 2022: Toolkit
Informatiebundel over wat je als leerkracht of school kan doen om deel te nemen aan de EU Code Week 2022. Je krijgt tips over het organiseren van een codeeractiviteit en wat je daarvoor nodig hebt.
In dit document vind je daarnaast tips en links …Downloadbaar lesmateriaal -
Rekenbingo voor de Bee-Bot
Bee-Botkaarten om het optellen en aftrekken tot 20 in te oefenen.
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht -
Schoolmateriaal: Bee-Botkaarten voor transparant mat
Deze dertien prenten van verschillende schoolmaterialen kan je gebruiken in de transparante Bee-Botmat.
Downloadbaar lesmateriaal (32)Leerkracht, ICT-coördinator -
GEEF AF!: Fiches rond computervaardigheden
Het gratis project GEEF AF! van Eureka Leuven zet in op het oefenen van de basiscomputervaardigheden. Op hun site vind je o.a. volgende hulpfiches en filmpjes voor de leerlingen:
- starten met de computer (mappen maken, knipprogramma ...); …
Downloadbaar lesmateriaal (6) -
Kennismaking met ScratchJR: Opdrachten
Opdrachten waarbij leerlingen kennismaken met verschillende vaardigheden in ScratchJR. ScratchJR is ontworpen om programmeervaardigheden te introduceren bij jonge kinderen.
Downloadbaar lesmateriaal (52)Leerkracht, ICT-coördinator -
EU Code Week 2021: Toolkit
Informatie over de Code Week 2021, wat je als leerkracht of school kan doen, hoe je een programmeerevenement organiseert en wat je nodig hebt.
In dit document vind je ook tips voor lesplannen en activiteiten om met je leerlingen aan de slag te gaan en …Downloadbaar lesmateriaal (6) -
Kloklezen oefenen: Scratch
Klik op de gele knop en verwoord hoe laat het is.
Klik daarna op de groene knop om het juiste antwoord te horen.Met de pijltjes kan je de volgende niveaus instellen:
- uren,
- halve uren,
- kwartier,
- blokken van 10 …
Interactieve oefening (6)Leerkracht, ICT-coördinator -
Zag je ooit al een rivier in een gebouw stromen?
Ontdek wat je in Hidrodoe kan beleven. Een grote indoorrivier in het midden van het waterdoecentrum trekt de aandacht van jonge en grotere wetenschappers.
Video -
Milieuboot: Promotiefilm
Bekijk hier wat een educatieve milieuboottocht precies inhoudt.
Video -
Opdrachtkaart Scratch Junior: Onder water
Een oefenfiche om te leren programmeren met Scratch Junior.
De opdrachten zijn:
- Kies een figuur en kies de achtergrond;
- Laat de vis zwemmen in het water;
- Start het programma;
- Voeg een tweede figuur toe;
- Laat een krab verdwijnen en …
Downloadbaar lesmateriaal (52)Leerkracht