-
STEMmige snaren: Ontwerp zelf je muziekinstrument met Arduino en lasers
Dit project daagt leerlingen uit om zelf een muziekinstrument te bouwen zonder echte snaren. Geïnspireerd door enkele voorbeelden met lasers gaan ze creatief aan de slag in het ontwerp van een laserharp. Verschillende concepten van …
Downloadbaar lesmateriaal -
LeerID Schoolloket: Technische ondersteuning voor beheerder
Op deze pagina vind je de handleidingen en informatie die je als LeerID-beheerder nodig hebt om te werken met LeerID:
- Hoe maak je LeerID-accounts aan en hoe beheer je ze daarna?
- Hoe kan je applicaties zichtbaar maken voor je leerlingen in het LeerID …
Downloadbaar lesmateriaal -
Games in de klas: Richtlijnen voor succesvolle leerdoelen
Het handboek Games in de klas is bedoeld als leidraad voor leerkrachten die videogames in hun lessen willen verwerken. Je vindt er de achtergrondkennis in die je nodig hebt om videogames in te zetten als educatieve tools. Er staan ook heel wat …
Downloadbaar lesmateriaal -
ySKILLS: Toolkit
De toolkit is verdeeld in vijf modules die elk verschillende aspecten van digitale competenties behandelen:
- Wat zijn digitale vaardigheden?
- Wat weten we uit onderzoek over digitale vaardigheden?
- Hoe meten we digitale vaardigheden?
- Survey resultaten …
Downloadbaar lesmateriaal -
Als delen kwetsen wordt: Lespakket over cyberpesten
Snapchat, TikTok, Twitter, Instagram ... er bestaan ontelbare apps die jongeren interesseren en fascineren. En terecht, want ze bieden talloze mogelijkheden: contact houden met vrienden, zelf dingen creëren en publiceren, de posts van anderen …
Downloadbaar lesmateriaal (18) -
Boekje bij online leertraject SprintPlus
Het Sprintboek gebruik je samen met het online leertraject voor SprintPlus.
Leerlingen kunnen in groep of zelfstandig aan de slag. In het boek duiden leerlingen aan wat ze al kunnen of geleerd hebben.
Downloadbaar lesmateriaal (3) -
HYLAS - Leerlingen laten proeven van beroepen
HYLAS - Leerlingen laten proeven van beroepen : in de klas, op de werkvloer én online.
Leerlingen (10 - 14 jaar) ontdekken zorg- en bouwsector met nieuwe leeromgeving!
Via leren op school, doen op de werkvloer en spelen van een online game …Website -
PEGI klasuitdaging: Praat over leeftijdsclassificatie en inhoud van videogames met je leerlingen
Test de kennis van je leerlingen! Praat met hen over leeftijdslabels en inhoudspictogrammen voor videogames.
Leer het leeftijdsclassificatiesysteem voor videogames beter begrijpen door de leerlingen bewust te maken van de inhoud van videogames en …
Downloadbaar lesmateriaal -
EU Code Week 2023: Toolkit
Deze toolkit bundelt verschillende laagdrempelige tools om met programmeren aan de slag te gaan in de klas of op school. Bij elke toepassing krijg je info over prijs, doelgroep, benodigdheden en een handige link naar nuttige leermiddelen op …
Downloadbaar lesmateriaal (7) -
EU Code Week 2023: Inspiratiegids
In deze beknopte inspiratiegids vind je info en tips over het organiseren van activiteiten tijdens de EU Code Week. Tijdens dit jaarlijks event besteden we in heel Europa aandacht aan programmeren en computationeel denken met verschillende …
Downloadbaar lesmateriaal -
Overzicht SprintPlus
Dit overzicht toont alle beschikbare hulpmiddelen om met SprintPlus aan de slag te gaan. Gebruik hem digitaal: klik op het item dat je nodig hebt en je wordt er meteen naartoe gebracht.
Downloadbaar lesmateriaal -
Functionaliteiten SprintPlus: Poster
Een overzicht van de verschillende functionaliteiten in SprintPlus en SprintPlus online.
Downloadbaar lesmateriaal