-
PlugNPlay de Toekomst: STEAM op school
Hoe kan je technologie creatief inzetten voor de toekomst? Tijdens deze workshop dagen we leerlingen uit om innovatieve oplossingen te prototypen met een PlugNPlay-toolbox van sensoren en het online platform plugnplay.gluon.be. Hierbij …
Aankondiging -
The wonder of science
Platform met een waaier aan tools om STEM-gericht onderzoekend te leren.
Onder het tabblad resources vind je concreet lesmateriaal om de principes van crosscutting concepts en Science and Engineering Practices te faciliteren.
WebsiteLeerkracht -
Reclamebureau in de klas: Opdracht
Lessite waarbij de leerlingen de opdracht krijgen om promomateriaal te ontwerpen voor de school. Daarbij kunnen ze kiezen om:
- een promofilmpje van de school te maken;
- een flyer van de school te ontwerpen;
- een poster voor de opendeurdag te …
Website (23)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Friend Zone: Online escapegame
In samenwerking met IBM, Child Focus en Luca ontwikkelde Technopolis een unieke online escape game voor klassen. Een nieuw sociaal media platform en verborgen IP-adressen vormen het voorwerp van een digitale en sociale beproeving die aansluit bij …
Aankondiging (8) -
NPO Kennis: Educatief platform Nederlandse Publieke Omroep
Het educatieve online platform NPO Kennis van de Nederlandse Publieke Omroep geeft heldere antwoorden over actuele kwesties of zaken die aansluiten op je persoonlijke leven.
De onderstaande vragen worden o.a. beantwoord.- Hoe wordt een vaccin …
WebsiteLeerkracht -
Beats, Words & Moves: Inspiratiegids
Beats, Words & Moves werkt integratieondersteunend met vluchtelingen. Met muzikale middelen stimuleert het verandering, ontwikkeling, stabilisatie of acceptatie op emotioneel, cognitief, sociaal of lichamelijk gebied.
In het project Beats, …
Aankondiging